tisdag 22 september 2009

"Nej, jag har ingen träningsvärk!" ?

Jo, igår frågade både kanadensaren Jean-Hughes och Mathilda mig om jag hade träningsvärk från gårdagen, dvs. dagen för via ferratan då vi klättrade i berg. "Nej, nej" sa jag, "har lite ont i axeln bara, men den brukar jag ha ont i", tji fick jag. Imorse när jag vaknade kände jag utan att behöva sätta mig upp att det skulle bli en stel dag; jag har ont både i armar och ben och rumpa... Dock tror jag inte allt är från Via ferratan utan från min första racingtur på min nya superracingcykel (för den är verkligen super!) som jag tog igår. Krånglade mig ut från statskärnan efter ett antal misslyckade försök att hålla mig på cykelavsedda vägar. Sidoinlägg: Många av vägarna här har cykelbanor, fast då de går längs med de många smala bilvägarna så är det ofta det känns som att de inte alls är menade för cyklar. Men man vänjer sig nog, jag har iaf köpt en hjälm som jag tror kan hjälpa lite.. :)


Min speedercykel, observera "speed" skrivet på ramen.

Tillbaks till ämnet; jag tog mig tillslut ut från statskärnan till cykelbanan (läs: endast för cyklar) längs floden Isère som går genom staden och fortsätter ut mot varsitt håll. Jag valde ett håll och satte fart. Vägen var hur fin som helst med lummiga träd på båda sidor och med floden på ena sidan tittandes fram då och då. Med cykeln kommer man upp i rätt hög fart, tog mig två mil under min runda på runt 40 minuter, det är väl helt godkänt va? Efter cykelturen igår känner jag att det finns en rätt stor chans att jag cyklar där igen, den här veckan!

Vill även tillägga att min träningsvärk kan ha förvärrats av morgonpowerwalken igår också. Är osäker på om jag väljer mina tillfällen rätt att träna, har nämligen mitt första styrketräningspass i längdskidåkningskursen idag (berättar mer om den kursen i ett av de nästkommande inläggen) och vet inte om min träningsvärk är ultimat att ha just då.


Jag har fått ett antal förfrågningar om bilder från lägenheten jag bor i, så jag tänkte uppfylla de nu. För de som inte vet har jag en studio i centrala Grenoble, 27 Rue Thiers om någon får för sig att titta upp staden på google-maps eller att besöka mig. ;) Var till IKEA en av de första dagarna och köpte på mig lite hemtrevliga inredningsgrejer. Som tur är så har jag tagit över lägenheten från Cedric som var här förra året (pluggar samma som jag i Linköping) och många av hans prylar såsom tallrikar, bestick, kastruller, mikro, dammsugare m.m., allt som man behöver i en lägenhet, jag är så nöjd! :) Här kommer alltså lite bilder:


Badrummet...

..rummet från ett hörn...

..rummet från ett annat hörn med hallen som skymtar..

..köksvrån..

..och sängen med min hemmagjorda väggkreation ovanför!

Ja, då var det dags för mig att äta lite frukost innan kursen Sociologie des organisations, vi hörs snart igen.

3 kommentarer:

  1. ha ha snygg ! Men Jag har en problem, jag första inte svenska... En tout cas ,les photos je les comprend ! tu as un très joli appartement et tu a l'air de bien t'amuser à Grenoble, j'espère que tout va bien pour toi !
    bisous mormor
    Pierre a.k.a "lil skjit"

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!

    Nu har jag hittat hit också.Va fint det ser ut att vara och mysigt lägenhet.Jag blir lite frestad att plugga utomlands jag med! De skulle vara jätteskoj att komma och hälsa på dig.

    Jag ska följa bloggen med spänning!
    Kram /linda

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt mysigt o hemtrevligt ut tycker jag :)

    SvaraRadera