fredag 25 september 2009

"Il va être le bordel"

Klockan 05.00 idag (om dryga 5 timmar) ska jag vara beredd för avfärd mot sydliga breddgrader, destinationen är okänd. Jag och Sofie åker med fransmän från första och andra året på vårt program, det ska bli sjukt kul och spännande, ovisst vad som väntar. Som en av fransmännen uttryckte det: "Il va être le bordel" (eller något liknande), bara det får en ju att fundera vart man ska. Fransmännen använder det ordet relativt ofta, och det är alltså inte en bordell vi ska till, utan bara världens liv! Jag återkommer med updates efter helgen!

(En parantes: Katta och jag hade vårt första fys-pass med Ski Nordic igår, statsorientering på campus. Jag sprang nästan en mil tillsammans med en trevlig men alltför vältränad kille för att jag skulle vara i närheten att hänga med i tempot. Nästa vecka ska vi tydligen upp till Bastillen (=springa uppför ett berg). Här saktar vi inte i backarna... Kommer vara vältränad inom kort, check. =) )

Nu är det dags för sängen, 4 timmar till réveil!

2 kommentarer:

  1. et pour moi il est l'heure pour le sommeil! =D bonne nuit! j'attends avec impatience pour ta poste de blog prochaine.

    SvaraRadera
  2. låter som hårdträningen satt igång på allvar :) har du bokat boende ännu? ni råkar inte ha plats för våran lilla familj.. det där med att hitta boende verkar inte vara det lättaste. Då får ju även vi ses mera :D

    SvaraRadera